Het beursseizoen staat weer voor de deur. Daarom hebben we een stappenplan opgesteld dat moet gaan helpen bij het grote succes op jouw aankomende beurs.

Een goede voorbereiding is het halve werk, hoe cliché dit klinkt is het zeker iets om rekening mee te houden. Bedenk eerst op welke beurs je potentiële doelgroep komt en welke mensen je in ideale situatie wilt spreken. Zorg dus ook dat je goed bent voorbereid op de gesprekken en vragen die potentiële klanten hebben. Dit kun je doen door onderstaand stappenplan te volgen.

  1. Beursstand:
    Vaak krijg je een leeg vak of ruimte toegewezen. Zorg daarom voor gepersonaliseerde beurswanden of handige vouwtenten om je eigen ruimte te maken. Denk ook aan voldoende verlichting zodat je niet in het donker staat of dat jouw beursstand niet opvalt. In ideale situatie ga je eerst kijken op welke plek je wordt ingedeeld, zodat je de juiste voorbereidingen kunt treffen.
  2. Roll-up banners:
    Deze draagbare banners zijn snel in- en uit te klappen en ideaal om specifieke boodschappen of producten te voorzien van extra uitleg. Laat daarom een roll up banner drukken met alle informatie over je product of dienst. Ook goed om je kernwaarden duidelijk te benoemen. Het is goed om te weten dat de premium variant zelfs vaker te gebruiken is.
  3. Promotiemateriaal:
    Naast het grote en opvallende promotiemateriaal zoals beurswanden en roll-up banners is het goed om ook te denken aan de informatievoorziening op de stand zelf. Zo kun je folders drukken met alle informatie van je product(en) of diensten. Je kunt hier samen doorheen lopen of juist meegeven in een goodiebag, zodat de potentiële klant hier later op het gemak nog eens naar kan kijken. Tip: maak een vergelijking met je concurrenten (die ook op de beurs staan) en print deze uit. Dan is dat direct duidelijk zonder dat klanten dit later zelf nog moeten uitzoeken. Daarnaast is het ook beter te sturen in jouw voordeel!
  4. Productdemonstratie:
    Afhankelijk van je product of dienst is het waardevol om deze duidelijk te demonstreren. Je kunt zelfs potentiële klanten live deelgenoot maken van de ervaring met jouw product(en). Op die manier creëer je het levende bewijs waarom men voor jouw product moet kiezen en niet voor de concurrent. Zeker wanneer je concurrentie dit niet doet, maak je direct een overweldigende indruk.
  5. Enthousiast personeel:

Dat valt en staat ook met personeel die enthousiast is en uiteraard alles van jouw product of dienst weet. Zo komt men niet voor verrassingen te staan en komen zij nog overtuigender over.

Als jij deze stappen volgt richting de komende beurs of evenement dan ga je ongetwijfeld meer klanten binnenhalen dan je concurrentie. Je zorgt voor een positieve en enthousiaste manier van presenteren. Wat ook een mooi effect heeft op de uitstraling van jouw bedrijf en merk.

Misschien vind je dit ook leuk...

Populaire Artikelen